Friday, 10 June 2011

Akhir rasa ini



terlarut aku
dalam kesendirian
saat aku menyadari
tiada lagi dirimu kini

sampai kapankah
aku mampu bertahan
tetapi aku jalani
semua kisah hidupku ini


tak akan terganti
setiap kenangan yang telah terukir
kan terekam indah
dan melekat di hati

akankah berakhir
semua rasa yang telah tercipta
didalam benakku
dan didalam asa ku

terlarut aku
dalam kesendirian
saat aku menyadari
tiada lagi dirimu kini

tak akan terganti
setiap kenangan yang telah terukir
kan terekam indah
dan melekat di hati

akankah berakhir
semua kisah yang telah tercipta
didalam benakku
dan didalam asa ku

Read more...

Sunday, 5 June 2011

Petua Imam Syafie

4 PERKARA UNTUK SIHAT

Empat perkara menguatkan badan
1. Makan daging
2. Memakai haruman
3. Kerap mandi
4. Berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. Banyak bersetubuh
2. Selalu cemas
3. Banyak minum air ketika makan
4. Banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata
1. Duduk mengadap kiblat
2. Bercelak sebelum tidur
3. Memandang yang hijau
4. Berpakaian bersih

Empat perkara merosakan mata
1. Memandang najis
2. Melihat orang dibunuh
3. Melihat kemaluan
4. Membelakangi kiblat

Empat perkara menajamkan fikiran
1. Tidak banyak berbual kosong
2. Rajin bersugi (gosok gigi)
3. Bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama

4 CARA TIDUR

1. TIDUR PARA NABI
Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit dan bumi.

2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH
Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat malam.

3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA
Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak dimakan.

4. TIDUR SYAITAN Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.

Read more...

Sunday, 29 May 2011

Jom Mengetop - Menikmati Cinta

note : This entry is taken from a book by Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj .."Jom Mengetop".

Pernah bercinta? Salah ke bercinta? Tak salah. Cinta tak salah. Bercinta pun tak salah. Dah namanya manusia, memang perlu berkasih sayang. Natijah daripada berkasih sayang, cinta la.
     Jadi, tak salah bercinta tu. Yang salah, anda rosakkan cinta dengan bermacam perkara yang tak boleh. Bukan saja tak boleh dari sudut adat, tapi dari sudut agama lebih-lebih lagi.
     Lebih salah jika anda membuayakan diri, kalau lelakilah. Kalau perempuan pula, anda merelakan diri dibuayakan oleh sang buaya tu tadi.
    Apa maksudnya? Maksudnya, jangan bercinta kalau belum betul-betul sanggup untuk berkasih sayang dan jangan bercinta selagi belum sanggup untuk menyayangi seseorang dengan jujur. Bila namanya jujur, maknanya anda tak rosakkan orang tu dengan perlakuan-perlakuan yang salah, faham?
   Jangan rosakkan hati orang dan jangan tabur cinta sana-sini. Banyak bukan main, tapi satu pun tak ada yang jujur. Ini salah! Hari ini anda rosakkan hati orang, esok orang akan rosakkan hati anda. Hidup kan berputar-putar. Tak selamanya macam ni dan tak selamanya macam tu. Macam mana kita buat orang hari ni, satu hari kita akan dapat pula. Kadang-kadang lebih dasyat lagi. Ini sifir kehidupan.
   Sayangilah orang yang anda sayang itu dengan jujur, tulus dari lubuk hati dan sentiasa ingat dia tu istimewa. Bila anda ingat macam ni, biasanya anda akan sentiasa berusaha untuk memperbaikinya dan bukan merosakkannya. Cinta kalau banyak sangat masalah, tu tandanya salah seorang tak jujur. Nasihat saya, cinta yang banyak masalah ni tinggalkan dan bina dengan orang lain pula. Mungkin dengan orang lain lebih menjadi. Cinta untuk dinikmati, bukan untuk ditangis.

Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj

Read more...

Friday, 27 May 2011

Anime Anime Anime

One of the things that I would do "wasting" my time day by day is watching anime..well, i guess "wasting" is not really the right word cuz it does gave me some benefits. There is no need for me to tell u what is "anime" rite??..or should I??, guess u guyz already know what kind of "addictive" stuff is it..hahaha. Well it is addictive to some people..some people maybe not into it. Lots and lots and many kinds of anime can be found over the internet, and the best thing is that we can just watch them online rather than downloading them. The important thing is finding the right kind of anime and those that suites us..as some anime may contain things that not appropriate for us...u know what i mean rite (^_^). I prefer those anime that have good storyline..a decent anime that have lots of actions and more importantly funny...hahaha. Here are some of my favorite anime series (^_^).

1. Naruto & Naruto Shippuden


2. Fullmetal Alchemist & Fullmetal Alchemist Brotherhood


3. Mobile Suit Gundam Seed & Mobile Suit Gundam Seed Destiny


4. Bleach


5. Kanon


6. Clannad & Clannad After Story


7. Air


There are many others that I've watched..but those are my favorites.hehe (^_^) 


Read more...

The eye of a tiger

video


U guys probably already know where did this come from...yup!!, SUPERNATURAL..one of my fav..This guy is awesome!!...a talented actor and a funny guy too, he should also be a comedian..hahahha..Dean and Sam, both of them are awesome..(^_^).
Read more...

I'm a blogger now

26th of May 2011, and i'm writing this at 11:58 am...actually i got nothing to do..wait, i do have things to do actually..but well..those things can wait...The Important things is..I HAVE A BLOG NOW!!!...wanna know why i decided to make a blog???...no particular reason, just trying to have some fun, well that sounded lame right...(^_^)..Some of my friends have their own cool and cute looking blogs so i wanna have one too...or maybe someday I'll have 2 or 3 or 4 or 6 blogs that wayyyy cooler that u guyz...how's that ha??...(nobody cares rite..huhuhu)...however, lets have fun blogging guys...i'm a blogger now..peace..(^_^)
Read more...